A gyerekkori barátom nagyjából 7 év alatt elvégezte az építőmérnöki szakot. Ez kicsit hosszú időnek tűnhet, de aki ismeri őt, az tudja, hogy az egyetemi évek nagy részét nem tanulással töltötte. Minden esetre szép lassan benőtt a feje lágya, és az iskolapadot elhagyva egyből építkezési vállalkozásba kezdett. Kivitelezőként elég jól lehet keresni a hazai piacon is, ezért akit érdekel a szakma, és konyít is kicsit hozzá, érdemes belevágnia. A haverom is ezt csinálta, és megkeresett, hogy a gazdasági és marketinges tudásommal támogassam a munkáját, magyarul legyek üzlettárs. Lelkesedéssel töltött el a lehetőség, úgyhogy igent mondtam a felkérésre.
Elsődleges feladatunknak az építőanyag beszerzést, és munkaerő biztosítását tűztük ki. Mindkettő nagy kihívást jelentett, hiszen fiatalok voltunk, és nehéz volt elérni, hogy a cégek és munkások komolyan vegyenek minket. Kemény tárgyalások, és számtalan kudarc után viszont szép lassan bekerültünk az üzleti körökbe, kialakultak a kapcsolataink, lettek embereink is, és mi is sokat tanultunk a témáról. Mikor úgy éreztük készen állunk a munkára, elkezdtünk ügyfeleket keresni.
Ez nem volt olyan nehéz feladat, megnéztük, hogy a környékbeli vállalkozók milyen áron dolgoznak, mi pedig egy kicsit alá ajánlottunk. Emellett újságokban hirdettük magunk, és csináltam egy nagyon ütős weboldalt is. Nagyjából egy hét kellett az első érdeklődő hívásához, egy családi ház bővítéséhez kerestek kivitelezőt. Számunkra ez jelentette munkásságunk alfáját, és omegáját. Ha itt jól szereplünk, ömleni fognak a munkák, ha elbukunk, lehúzhatjuk a rolót.
Miután megegyeztünk az első ügyfelünkkel, munkához is láttunk. Volt egy pickupunk, ami a munkások szállítását is segítette, és az alapanyagokat is azzal hoztuk vittük. Természetesen az első munka azt is jelentette, hogy mi is nyakig belefolytunk a feladatokba, kevertük a betont, raktuk a téglát, és mindent megcsináltunk, amiben a munkásoknak segítségre volt szüksége. Kiválóan alakult minden, szépen haladt az építés, élveztük amit csináltunk, és az ügyfél is nagyon elégedettnek bizonyult. Arról nem is beszélve, hogy igen jól kerestünk.
Egyszer a pickup futóműve felmondta a szolgálatot, de ezt a problémát is gyorsan megoldottuk. Futómű szervizelés a 19. kerületben szöveggel találtunk egy hirdetést, amely a Méta autószerviz szolgáltatásait reklámozta. Ez egy olyan autószerelő műhely Budapesten, ahol a legjobb szakemberek dolgoznak kiváló felszereléssel, és hatalmas tapasztalattal. Márkafüggetlen szerviz, tehát bármilyen autót megjavítanak. Lehet a jármű veterán, vagy modern, számukra nem jelent gondot a javítása. A személygépkocsik mellett teherautókat is szervízelnek. A kiválóan elvégzett minőségi munkájukra pedig garanciát vállalnak.
Szolgáltatásaikról precíz, és érdekes leírást adnak a weboldalon, olyan jól fogalmazva, hogy laikusként is élmény olvasgatni. Nézzük meg például a futómű javítással kapcsolatos tudnivalókat. A következő bekezdéseket úgy fogom írni, hogy előtte még szinte azt sem tudtam mi az a futómű, de a szerviz weboldalán található leírásnak köszönhetően megértettem az alapokat.
A futómű az a rendszer, ami egyben tartja az autó kerekeit, és biztosítja, hogy azok biztonságosan, és stabilan feküdjenek az úton. A futómű magában foglalja a lengéscsillapítót, a lengőkart, az alvázat és a kormányműt is. Ezek javítása, és finomhangolása olyan bonyolult, és olyan komoly műszereket igényel, hogy a legtehetségesebb házi autószerelőket is megizzasztja. Nem úgy a Méta szakembereit, akik sok éves tapasztalattal a hátuk mögött végzik a munkát.
Szerencsére könnyű észrevenni, ha valami nem stimmel a futóművel. Két gyakori jele van, annak, ha valami nincs rendben. Kezdj el gyanakodni, ha elkezd húzni az autó valamilyen irányba, vagy ha nem középállásban van a kormány. Ez utóbbi azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy egyenesen mész, úgy áll, mintha kanyarodna az autó. Tehát ezek a jelek azt jelentik, hogy azonnal irány a szerviz, mert baj van a futóművel. Érdemes a gumiabroncsok kopását is figyelni, mert ha azt látjuk, hogy az abroncsnak csak az egyik széle kopik, az szintén futóműhibára utal.
A lengéscsillapító is árulkodhat futóművel kapcsolatos problémáról. Az autóknak van egy alap rugózása, amit menet közben, fékezésnél és akkor is érzékelünk, ha beszállunk a járműbe. Jó esetben ez a rugózás egy rövid mozgást jelent, azonban ha valami nem stimmel a futóművel, akkor a rugózás, kilengés elhúzódik. Ez szintén azt jelenti, hogy irány a szerviz.
A fülünkkel is kiszűrhetjük a futómű meghibásodását. Egy kopogás jellegű hangra kell figyelni, ami akkor jelentkezik, ha a futómű mozgó alkatrészei elkoptak. Ilyenkor egymásnak ütköznek, és létrejön az ominózus kopogás. Ez ismét csak egy jól megérdemelt szervizt jelent.
Oké, rossz a futómű, veszélyes az autó, ez tiszta, ilyenkor jön az örök kérdés: mennyibe fog ez nekem kerülni? Természetesen nem lehet vakon árakat mondani, egy alapos vizit után derülhet csak ki a pontos összeg. A metautoszerviz.hu azonban kedveskedik nekünk egy iránymutató ártáblázattal, amely segítségével nagyjából meg lehet mondani, hogy milyen kiadásokra számíthatunk ha elromlik az autónknak ez a kritikus része.
A kézifék beállítását 5.900 Ft-tól vállalják, a bowden cseréjét 9.000 Ft-tól, a kerékőr kiszerelést pedig 1.500 Ft-ért darabonként. A futómű bemérése 4.900 Ft-ba kerül, az első és hátsó futómű beállítása pedig 11.900 Ft. A terepjárók 4×4-es futóművének hangolását is megcsinálják, ennek ára 14.900 Ft. Most csak kiszedegettem néhány árat, hogy adjak egy alapképet a dologról, pontosabb információért keressétek fel az oldalt!
Gondolom mondanom sem kell, hogy egy ilyen professzionális, és megbízható műhely állandóan tele van munkával. Szerencsére egy jól átgondolt időpontfoglalási rendszer segíti az ügyfeleket, hogy időben el tudják juttatni járművüket a szervizbe. Ha regisztrálunk, hozzáadhatjuk az autóink a rendszerhez, és menedzselhetjük őket, attól függően, milyen javító munkákra van szükség. Egyszerre akár több szolgáltatást is foglalhatunk, ezzel rengeteg időt megspórolva. Az időpontok a fiókunk segítségével nyomon követhetők, és bármikor módosíthatók, vagy törölhetők. Aki online foglal, a munka elvégzése után törzsvásárlói kártyát kap ajándékra, ami 10% kedvezményre jogosít fel a további javítások kapcsán. Digitális munkalapot is kínál a rendszer, ami lehetővé teszi a szerelők előrehaladásának monitorozását. Ez a sok kényelmi szolgáltatás ráadásul nem csak asztali gépről érhető el, csináltak egy külön alkalmazást, ami mindkét típusú okostelefonra letölthető.
Ha eljött a szervizelés napja, élmény lesz elvinni az autót a Métába. Igényesen kialakított, tiszta ügyfélvárakozóban tölthetjük az időt, amíg a kocsi javítása folyik. Ingyenesen elérhető wifi, és kellemes légkondicionált környezet teszi még jobbá az ott töltött időt.
Ha észleled a fentebb leírt hibajelenségek valamelyikét, jusson eszedbe a “Futómű szervizelés a 19. kerületben” szöveg, és keresd a Méta autószerviz szakembereit! Nincs még egy olyan szerviz az országban, ahol ekkora szakértelemmel, ilyen kifinomult eszközökkel, és ennyire igényes munkakörnyezetben dolgoznak. Mindemellett az elektronikus rendszer is kiemelendő, mellyel az autószerelés adminisztrációs része is gyorsabbá, és hatékonyabbá válik. A metaautszoerviz.hu weboldalt meg már akkor is érdemes felkeresni, ha éppen semmi baja az autódnak, mert rengeteg érdekes cikket, és képet találni rajta.