Egy jó beszélgetés az építkezésen

Végre elkészült az otthonunk! És persze nagyon boldogok vagyunk. Nem volt egy könnyű menet, de elmondhatom, hogy a rengeteg fáradtság, idő, energia megérte, mert nagyon szép lett az eredmény. Nagyon büszke vagyok rá.

Amikor a férjemmel összeházasodtunk elterveztük, hogy egy nagyon szép házban szeretnénk leélni az életünket. Ez így is lett és ehhez építettük fel a most elkészült épületet. Nagyon sok mindent mi csináltunk, de persze mivel nem az építőiparban dolgozunk, így a nagy részét nem mi csináltuk, hanem a profik, vagyis a munkások.

Nem kevés építőanyagot használtunk fel hozzá, ami az építőanyag árak emelkedésével egy szép összegre rúgott. Persze nem tudtunk mit tenni, mivel mi rendeltük meg azokat az anyagokat, amiket szerettünk volna az építkezéshez, hiszen az elkövetkezendő évtizedek során ebben az házban fogunk élni, úgyhogy egyáltalán nem mindegy, hogy mit használunk hozzá.

Az egyik munkással nagyon jóba lettünk, aki elmesélte, hogy a gyermeke éppen most megy iskolába és egy iskolaelőkészítőn vesz részt. Nekem egyből eszembe jutott az a könyv, amit mi használtunk az én gyermekemmel szintén az iskola előkészítő során. Ezt a könyvet Szabó Szilvia írta és a címe: Látogatás a vonalak birodalmába. Szilvia, mint logopédus és gyógypedagógus írta ezt a könyvet azzal a céllal, hogy minél jobban megkönnyítse a gyerekek felkészítését az iskolába.

Ez a könyv nagyban hozzájárul a finommotorika fejlesztéséhez, segíti az írás-előkészítést, hiszen elsősorban 5 és 7 év közötti gyerekeknek szól, akik éppen most kezdik az iskolát és szükségük van egy kis felkészítésre.

Alapvetően minden iskolás korú gyermeknek szüksége lenne segítségére az iskolában, mert nagyon sokan nem állnak készen rá. Magyarországon az óvodának kellene betöltenie ezt a szerepet, de ez nem mindig történik meg. Jobban mondva néha több, néha pedig kevesebb sikerrel tudják felkészíteni a gyerekeket a várható változásokra, hiszen az óvodáról az iskolára történő váltás nagyon sok esetben nem könnyű és bizony néha akár kissé sokkélmény is lehet. Erre kell felkészíteni időben és megfelelően a kicsiket.

A könyv tulajdonképpen vonalhúzó és vonalvezető gyakorlatokat tartalmaz, és hozzájárul az írás-tanulás felépítéséhez, sőt még a diszgráfiás terápiákban is hasznát tudják venni ennek a könyvnek.

Mit jelent a finommotorika?

A finommotorika a kéz és az ujjak összehangolt, finom mozgását jelenti. Ha ezek jól működnek, mindenféle probléma nélkül, akkor ez a megfelelő idegrendszeri érettség jele. A finommotorika fejlődése kapcsolatban van a nagymozgások és az egyensúly fejlődésével, illetve a szem és a kéz koordinációjának megfelelő kialakulásával is. A finommotorikával összefüggésben áll a grafomotoros fejlődés is, ami a finommozgások koordinációját jelenti, vagyis az írás és a rajz készségének a fejlesztését.

A grafomotoros fejlesztés során a gyermekek egyéni igényeihez alkalmazkodva fejleszthető a logikai és kombinációs készség, a kreativitás, a tájékozódáshoz való képesség és az ötletes megoldások révén a fantázia is. Ezek mind-mind olyan képességek, amelyek meghatározzák az iskolai tanulás folyamatát és az egész iskolához való pozitív viszonyt.

A grafomotoros készség fejlesztésének az is a célja, hogy megalapozza az írást és a vonalvezetést, összerendezi az írásmozgást és emellett még az érési folyamatokat is segíti.

A könyv 160 oldalon keresztül tartalmaz színes és nagyon érdekes feladatokat, vagyis egy komplex, szakszerűen felépített írás-előkészítő anyagot.

A mi gyerekünknek abszolút bevált, azóta másoknak is ezt ajánlom.